HOME
Mari kita kritik
INDAH WATER (IWK)

SEBUAH LAMAN UNTUK MENGKRITIK INDAH WATER KONSORTIUM (IWK) DEMI KEMAJUAN NEGARA.
Tekan butang "Enter Record".

PERKARA:
nak tnya gaji...
KELEMAHAN:
Saya dulu basi 1900 di kilang...masuk iwk...dia bg 1400 untuk technician ptut ka...saya nak tnya jikalau ada tech ex tech iwk dlam ni gaji berapa..?
CADANGAN:
Apa cadangan yg sesuai wajarkah saya mintak lebih
PERKARA:
pemilik blog babi.
KELEMAHAN:
Pukimak kau admin...anak haram...puiii
CADANGAN:
Nk kritik krja org mcm bagus je...puiii mmg nk haram lu
PERKARA:
Mari kritik indah water..bapak ang
KELEMAHAN:
Assalamualaikum smua.. Nie mangkup2 sklian..simpan2 la ckit bodo hampa tu..guna untk taun dpn plak..xmau bayar bil iwk ka nk bayar ka..tu ikut suka hampa la..xpyah la smpai buat bloger mcm nie..ang sapa nk pertikai krja org..awt krja ang tu mulia sngt dh ka??..xda mkn duit haram ka xda kipas2 bos ang ka??
CADANGAN:
Rezeki masing2 jd xpyah la nk pertikai kerja org..noh tuan tanah bloger..cikgu2 ang xajaq ka jng dok hina pkerjaan org..ka mak pak ang xajaq ka jng dok jga tepi kain org..beringat la noh lpas nie jng dok hina dh krja org..sedaq la bodo oiii..
PERKARA:
Mari kritik indah water..bapak ang
KELEMAHAN:
Assalamualaikum smua.. Nie mangkup2 sklian..simpan2 la ckit bodo hampa tu..guna untk taun dpn plak..xmau bayar bil iwk ka nk bayar ka..tu ikut suka hampa la..xpyah la smpai buat bloger mcm nie..ang sapa nk pertikai krja org..awt krja ang tu mulia sngt dh ka??..xda mkn duit haram ka xda kipas2 bos ang ka??
CADANGAN:
Rezeki masing2 jd xpyah la nk pertikai kerja org..noh tuan tanah bloger..cikgu2 ang xajaq ka jng dok hina pkerjaan org..ka mak pak ang xajaq ka jng dok jga tepi kain org..beringat la noh lpas nie jng dok hina dh krja org..sedaq la bodo oiii..
PERKARA:
Mari kritik indah water..bapak ang
KELEMAHAN:
Assalamualaikum smua.. Nie mangkup2 sklian..simpan2 la ckit bodo hampa tu..guna untk taun dpn plak..xmau bayar bil iwk ka nk bayar ka..tu ikut suka hampa la..xpyah la smpai buat bloger mcm nie..ang sapa nk pertikai krja org..awt krja ang tu mulia sngt dh ka??..xda mkn duit haram ka xda kipas2 bos ang ka??
CADANGAN:
Rezeki masing2 jd xpyah la nk pertikai kerja org..noh tuan tanah bloger..cikgu2 ang xajaq ka jng dok hina pkerjaan org..ka mak pak ang xajaq ka jng dok jga tepi kain org..beringat la noh lpas nie jng dok hina dh krja org..sedaq la bodo oiii..
PERKARA:
Mari kritik indah water..bapak ang
KELEMAHAN:
Assalamualaikum smua.. Nie mangkup2 sklian..simpan2 la ckit bodo hampa tu..guna untk taun dpn plak..xmau bayar bil iwk ka nk bayar ka..tu ikut suka hampa la..xpyah la smpai buat bloger mcm nie..ang sapa nk pertikai krja org..awt krja ang tu mulia sngt dh ka??..xda mkn duit haram ka xda kipas2 bos ang ka??
CADANGAN:
Rezeki masing2 jd xpyah la nk pertikai kerja org..noh tuan tanah bloger..cikgu2 ang xajaq ka jng dok hina pkerjaan org..ka mak pak ang xajaq ka jng dok jga tepi kain org..beringat la noh lpas nie jng dok hina dh krja org..sedaq la bodo oiii..
PERKARA:
Dudk rumh pprt je x mmpu byr bil mhl,apa nk buat
KELEMAHAN:
CADANGAN:
Boleh byr ansur tak..
PERKARA:
KELEMAHAN:
Kenapa aku mesti bayar bil indah water yang melampau mahal..bil air yang aku guna hari hari pun tak mahal macam tu.
CADANGAN:
pelik pelik...ape yang ko buat.
PERKARA:
IWK Keling punya
KELEMAHAN:
Aku x puas hati apasal IWK banyak sangat keling?
CADANGAN:
Buatla kuota melayu cina keling..puiih
PERKARA:
APA KES NIII...?
KELEMAHAN:
Salam..Aku penduduk PPRT LEMBAH SUBANG SELANGOR, perkara yang me-musykilkan ialah kenapa aku perlu bayar bil indah water kerana rumah yang aku duduki adalah rumah sewa pihak kerajaan, sepatutnya kerajaanlah tanggung kenapa aku pulak yang kena bayar. Kalau rumah aku sendiri aku akurlah untuk membayarnya. Adakah mereka ini sedar menagih undi Rakyat dalam pada itu sebenarnya menindas Rakyat tetapi bukannya membantu. Apapun aku tak kesahlah, aku akan bayar jugak.. Nawaitu aku bayar bukan untuk pihak yang menyusahkan rakyat atau yang mencari keuntungan dunia semata dengan cara yang salah. Tetapi untuk mereka yang bekerja dengan mencari gaji yang halal di IWK tu membersihkan sisa-sisa kotoran pembentungan. WALLAHU'ALAM !!
CADANGAN:
KEPADA PIHAK YANG YANG BERTANGGUNG JAWAB, KALAU TAK MAMPU MENGURUSKAN SESUATU HAL DGN BAIK YANG MELIBATKAM RAKYAT ATAU MENYUSAHKAN RAKYAT BERHENTI ATAU LETAK JAWATAN JE. BAGI PADA YANG BENAR-BENAR BERTANGGUNG JAWAB UNTUK MELAKSANAKANNYA.
PERKARA:
Ckp mcm bagus
KELEMAHAN:
Aku ni graduate oversea ok...... Aku kerja setengah mati kat sini ko ckp iwk xde buat apa2?
CADANGAN:
Kalau ko rasa bagus sgt...ko je lah yg keje. Ehhh...layak ke? entah2 SPM 2-3 bijik A je kut. Ade ke...?
PERKARA:
KELEMAHAN:
CADANGAN:
PERKARA:
Sengaja melengahkan kelulusan pembayaran kontraktor melayu
KELEMAHAN:
Sengaja melengahkan kelulusan pembayaran kontraktor melayu.Rupanya ada pengurus yang mempunyai kroninya sendiri.(CINA).Dia terminate kontraktor melayu dan masukkan koni dia.Bila time kroni dia,senang plak lulus pembayaran.
CADANGAN:

Pihak IWK kena investigate.Jgn leka krn akan menyusahkan org lain.Cadangan ,buang saje dan cari pengurus yang lebih baik.Terutama Unit Alor Setar.
Pengurus Unit Bodoh dan sayur.
PERKARA:
lari topik sekejap
KELEMAHAN:
nak tanya pasal kerja di iwk ni..kukuh ke?
dengar cerita macam banyak yang tak elok dari elok..
takut jadi macam alam flora/syabas pulak..
CADANGAN:
PERKARA:
Terima Kasih
KELEMAHAN:
CADANGAN:
Kepada saudara yg guna loghat Kedah tu..bahasa saudara sangat 'indah' utk dibaca..apakata saudara beri nama saudara serta alamat saudara sekali..(itupun kalau beranilah kan) agar kami dapat menyediakan khidmat terbaik kami kepada saudara.Jangan nak caci pekerja2 IWK seperti kami yg sanggup bekerja mencari rezeki halal dgn membersihkan bahan buangan yg saudara sendiri takut nak pegang.Iya benar..ianya kerja yg kotor..tapi saudara sanggup ke nak buat kerja macam kami..?Entah2 taik anak sendiri pun geli nak pegang..bini jugak yg jadi kuli cuci taik anak.Bahasa melambangkan bangsa..janganlah kerana saudara seorang org lain pandang serong dgn bangsa saudara.ADA FAHAM??Kalau cemburu dgn tugas kami..mintaklah kerja dgn IWK..itupun kalau saudara LAYAK lah..
PERKARA:
Loji kumbuhan tiada didirikan tembok pengadang simen
KELEMAHAN:
Loji kumbuhan yang hanya berpagar dawai " macam tandas tiada pintu"tiada bertutup tembok simen ,terdedah kepada umum menyebabkan bau busuk dan berbunyi bising dirasai walaupun baru beroperasi. Pemaju memberitahu loji kumbuhan tidak dibenarkan buat tembok simen !!! adakah benar?
CADANGAN:
Berharap pihak berkenaan mengambil tindakan yang dihadap di LOJI PENGOLAHAN KUMBUHAN, TAMAN ALMA INDAH 14, MAKIN 15, BUKIT MERTAJAM , PULAU PENANG.Memastikan ianya memenuhi kehendak alam sekitar dan kesihatan.
PERKARA:
Loji kumbuhan tiada didirikan tembok pengadang simen
KELEMAHAN:
CADANGAN:
PERKARA:
Servis Sangat Terukkkk!!!
KELEMAHAN:
Layanan Operator telefon (orang yg jawab panggilan) sangat teruk. cakap kurang ajar (sinis) padahal kita nak mintak servis dari IWK, kita yang bayar. Hurmmmm...kalau macam ni baik xpayah bukak company!!!! tutup jer lagi bagus!!
CADANGAN:
Sila rekodkan semua panggilan telefon bagi memantau layanan operator kepada pengguna.
PERKARA:
IWK try to serve the best
KELEMAHAN:
We are lacking of employees, too many complaints to solve, customer high demanding, what do you expect? We are doing our best to serve the customer. Please respect our job. Thank you
CADANGAN:
Do more campaign about IWK to people. Let them know about what exactly IWK do serve to people.
PERKARA:
Adakah Peruntukan Undang2 kita perlu bayar Bil Ini
KELEMAHAN:
Saya ada kemusykilan berkaitan dengan bil IWK ini. Sejak bila diaktakan dan kita sebagai pengguna wajib membayar bil ini? Bagaimana kalau pengguna masih berdegil? Adakah sekiranya dibawa ke pengadilan kita akan disalahkan?? Persoalan saya, bilakah sebagai pengguna kita menandatangani untuk khidmat ini? Adakah kita sebagai pengguna perlu bayar mengikut peruntukan undang2 terhadap khidmat yang tidak kita minta? bagaimana dengan cukai pintu? Cukai tanah? Bukankah semua ini telahpun menrangkumi servis-servis IWK sebagaimana yang telah kita lalui sejak puluhan tahun dahulu? IWK ini wujud untuk kepentingan peribadi dan giolongan tertentu dan kita pengguna telah diwajibkan untuk membayar bil?? Adakah ia benar2 perlu?
CADANGAN:
Saya harap orang bijak pandai diluar sana sudi memberi jawapan dan pandangan dari segi undang2 dan juga hak pengguna
PERKARA:
Lupus bayaran bulanan utk Impian Jaya Saujana Impian Kajang
KELEMAHAN:
Kenapa perlu bayar bayaran RM8 setiap bulan untuk logi kumbahan sedangkan dikawasan impian jaya tiada logi kumbahan IWK.
CADANGAN:
Lupuskan bayran RM8 bulanan. bayaran hanya dibuat sekiranya lori pengangkut bahan buangan(ta**) datang kerumah untuk menyedut bahan kumbahan.
PERKARA:
ooo yeahh
KELEMAHAN:
well done
CADANGAN:
PERKARA:
terima kasih
KELEMAHAN:
terima kasih kerana prihatin masalah kamii...
CADANGAN:
PERKARA:
terima kasih iwk
KELEMAHAN:
terima kasih kepda staff tanker iwk yg dedikasi dan cekap..masalah sumbat di rumah saya selesaiii....
CADANGAN:
PERKARA:
kpd yg ckp loghat kedah tu
KELEMAHAN:
hang suruh pekerja indah water berhenti kenapa??.. hang sebenarnya teringin nak keje kat indah water kan??.. sbb tu hang suruh depa berenti..
CADANGAN:
orang bodoh macam hang sape pun tak nak ambik keje.. so aku cadangkan hang pi bunuh diri je la..
PERKARA:
kepada penghantar 8 may 2009 (friday, 12:27am)
KELEMAHAN:
jangan tau nak kutuk org je.. pekerja iwk hanya menjalankan tugas dan mencari rezeki yg halal.. renungkanlah bil bulanan yg awak bayar tu sebenarnya terlalu rendah kalau nak dibandingkan risiko & tanggungjawab yg ditanggung pekerja loji serta menampung kos bil elektrik loji dan maintenain loji..
CADANGAN:
banyak2 lah membaca utk menambah ilmu pengetahuan.. krn dari penulisan awak tu mencerminkan yg awak kurang ilmu di dada..
PERKARA:
Bil iwk
KELEMAHAN:
selagi meter air n api umah ko tak dipotng lagi selagi tu ko kena bayar bil iwk tuh.manala dorang tahu ko duduk ke tak.jamban ko tu bukan ada meter ker apa.aku pun kena bayar gak umah tak duduk..
CADANGAN:
JOM KITA RUJUK PADA IWK..KENAPA PERLU BAYAR
PERKARA:
BIL IWK
KELEMAHAN:
patut ke kita bayar bil iwk..sedang rumah tu kita tak duduk (kosong)
CADANGAN:
PERKARA:
patut kita respeck staff iwk
KELEMAHAN:
kita sepaptunya respect pada staf2 iwk terutam pada operator tankernya.sedut tangki septic leh tahan bau dan meloyakan tu.aku sendiri pun tak sanggup nak wat keje tuh.tapi diorang buat tu semata nak cari rezeki halal.bukan curi duit mak bapak korang.ada pahamm....
CADANGAN:
muliakan apa2 kerja pun asalakan halal.
PERKARA:
betul betul betul
KELEMAHAN:
memang dia bodoh pun, orang yang cerdik tak macam tu
hahaha
cakap orang je kan?walaupun aku ni bukan iwk tapi respect la orang lain, ni tak, cakap bukan main lagi dan suka mengata orang
kalau kau pandai ape pasal kau tak senang lenang?kerja dalam aircond ada secretary,hehehe
CADANGAN:
Database service by YourWebApps.com